ceturtdiena, 2011. gada 3. februāris

Skolēnu kavējumi

03.02.2011 /no www.e-klase.lv/
Skolēnu kavējumi

Jauni Ministru kabineta noteikumi

Šā gada 1.februārī Ministru kabinetā (MK) apstiprināts noteikumu projekts "Kārtība, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus (personas, kas realizē aizgādību), pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi".

IZM raksta: "Izglītības likums nosaka, ka vecāku pienākums ir informēt izglītības iestādi par bērna veselības stāvokli un citiem apstākļiem, ja tiem var būt ietekme uz mācību procesu, bet līdz šim nepastāvēja vienota kārtība, kā konkrēti izglītības iestādei un pašvaldībai jārīkojas gadījumos, kad bērns bez attaisnojoša iemesla neapmeklē skolu. Šādas normas jau pašlaik ir iestrādātas izglītības iestāžu nolikumos vai iekšējās kārtības noteikumos, tādēļ izglītības iestādēm šī nebūs jauna procedūra, tikai tagad tā būs obligāta.

Noteikumi paredz, ka skolai ar vecākiem jāsazinās operatīvi, tiklīdz konstatēts, ka bērns bez attaisnojoša iemesla nav ieradies un vecāki nav informējuši izglītības iestādi par kavējuma iemesliem. Ja skolēns 20 mācību stundas semestra laikā būs neattaisnoti kavējis skolu un skolai nebūs izdevies noskaidrot kavējuma iemeslus, tiks informēta pašvaldība. Tālāk pašvaldība rīkosies atbilstoši savai kompetencei, iesaistot darbā sociālo dienestu, nepieciešamības gadījumā var tikt informēta arī policija, Bērnu tiesību aizsardzības inspekcija un citas institūcijas."


Risinājums e-klases vecākiem

E-klase ir sabiedrotais mācību procesā gandrīz 600 Latvijas skolās. Vecāki ar e-klases palīdzību var kontrolēt skolēnu vērtējumus un mājas darbus, savukārt skolēni atzīst, ka e-klase kļuvusi par ērtu atbalstu mājas darbu sagatavošanā. Lai vecāki varētu elektroniski nosūtīt ziņas par skolēna kavējumiem, jau divus gadus tiek piedāvāta "Skolēna kavējuma pieteikšana". Izmantojot šo risinājumu, vecāki var būt droši, ka klases audzinātājam tiks nosūtīta ziņa par skolēna kavējuma iemesliem.

Nav komentāru: