Komandas kopā ar vienības "Kāpnes" prezidenti Ievu un vienības dalībnieci Renāti |
Viktorīna ilga gandrīz divas stundas, tās pagāja ātri, jo bija interesanti un aizraujoši. Piedalījās trīs komandas "Ching Chang Chong" /Arnolds Policāns, Elīna Bondare, Lelde Stūrīte, Adrija Rubina, "Pikačū" /Klāvs Riepnieks, Nauris Guoģis, Līga Vilemsone/, "Pērkons un zibeņi" /Ričards Pērkons, Mikus Rožkalns, Jānis Stūrītis/. Uzdevumi - daudz un dažādi. Pirms viktorīnas gan vienības blogā, gan avīzītes blogā tika publicēti viktorīnas I posma jautājumi, komandām bija iespēja sagatavoties. Protams, ka vislabāk sagatavojusies bija komanda "Ching Chang Chong". Jautājumu cikls bija sadalīts - tiešās atbildes, izvēles atbildes. Pēc tam sekoja "Japānas karogs" - komandām vajadzēja izveidot pēc iespējas precīzāku Japānas karogu no balta un sarkana papīra. Komandas saņēma punktus tikai pēc tam, kad bija prezentējušas savu veikumu. Sekoja literārs konkurss - haiku sacerēšana. Komandas tika iepazīstinātas ar haiku tradīciju Japānā un tad - sacerēšana varēja sākties:
"Rokās plīst papīrs
Istabā dusmīgs sēžu
Ārā spīd saule"
/"Pikačū"/
"Ņem baltu lapu
Un zīmē varavīksni
Un sauli spožu"
/"Ching Chang Chong"/
"Japānas haiku
Mana mīļākā haiku
Mikus karalis"
/"Pērkons un zibeņi"/
Haiku bija jāraksta uz krāsianām lapām un jāilustrē.
Pēc literārā konkursa komandas saņēma lapas ar Japānas raksturīgākajiem kultūru nesošajiem attēliem. Komandām vajadzēja nosaukt, kas redzams attēlā. Redzams bija: sumo, sakura, Fudzijama, geiša, hieroglifs /apzīmē vārdu "tēja"/, tējas dzeršanas ceremonija, Tokija, animē - Pikačū/. Uzzinājām, ka attēlos redzami ir arī: imperatora pils, hieroglifs, kas simbolizē vārdu "geiša", u.c. interesantumi.
Viktorīnas turpinājumā, protams, dzērvīšu veidošanas konkurss. Komandas aizrāvās ar veidošanu un līdz ar to viss pasākums krietni ieilga. Taču - bija jauki. Pēc tam, kad dzērvītes sastājās skaistā rindā, sākām nākošo konkursu - komandas izvēlējās vienu attēlu /katrai komandai tika iedota lapa ar sešiem attēliem/, kas to īpaši uzrunāja. Par šo attēlu bija jāuzraksta stāsts. Re, kas sanāca:
"Kad tu ej pa tumšajām Tokijas ielām, tu redzi oranžus lukturus, kas atblāzmojas ielās, un tu domā, ko nozīmē uzraksti uz tiem. Tad kāds suši pārdevējs tev pasaka - tas nozīmē "Japāna"."
/"Ching Chang Chong"/
"Geiša stāvot uz sava balkona vēro saullēktu pār Fudzijamu. Lūkojoties cauri ķiršu dārza ziediem, viņa gaida savu samuraju. Samurajs ir ceļā..."
/"Pikačū"/
"Japānas karogs. Tajā attēlots sarkans punkts, kas simbolizē uzlecošo sauli pār Kluso okeānu. Baltā krāsa simbolizē mieru, pārticību. Japānu dēvē par uzlecošās saules zemi!"
/"Pērkons un zibeņi"/
Kopsummā:
I vieta - komanda "Pikačū" /51.7p./
II vieta - komanda "Ching Chang Chong" /49.75p/
III vieta - komanda "Pērkons un zibeņi" /41.65p/
Komandas gaidīja arī kāds pārsteigums - katrai komandai bija jāizspēlē balva: kuram, komandasprāt, spēlētājam komandā tā pienāktos, kurš ir bijis visaktīvākais, viszinošākais, utt. Bet - šoreiz viktorīnas vadītāji noteica komandu aktivitātes pakāpi un galveno balvu - eTwinning mugursomu - piešķīra komandai "Ching Chang Chong" /komanda izlozēja, kurš varētu būt mugursomas īpašnieks. Mugursomas īpašniece ir Adrija!/, grāmatu "Kā Eiropa var palīdzēt?" - III vietas ieguvējiem /komanda nolēma, ka grāmata piederēs Jānim/, eTwinning bumbiņu pirkstu veiklības trenēšanai - komandai "Pikačū" /bumbiņa tika Klāvam/.
Beigās - kopbilde un pozitīvas emocijas, zināšanas, atbalsts.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru