trešdiena, 2011. gada 27. aprīlis

Haiku, sakura, Pikačū


Komandas kopā ar vienības "Kāpnes" prezidenti Ievu
un vienības dalībnieci Renāti
 Kas ir Japāna? Cik tālu tā ir? Kāda ir Japānas kultūra? It kā mēs visu to zinājām, apmēram. Visiem asociācijas uzreiz ar Uzlecošu sauli, ķiršiem, Pikačū... Japānas liktenis mūs visus skāra 11.martā. Droši vien, ka neviens uz pasuales nav vienaldzīgs pret situāciju, kāda tagad ir Japānā - izpostīta zeme pēc zemestrīces un cunami, simtiem-tūkstošiem salauztu cilvēku likteņu... Mēs nevaram atbalstīt materiāli, bet japāņu skolēni, kuri piedalās eTwinning projektā un saņem mūsu vēstules, zīmējumus, morālo atbalstu, mūsu domu par dzērvītēm, saka - svarīgāks par materiālo atbalstu ir tieši morālais atbalsts, sajūta, ka kāds pasaulē domā par tevi un palīdz būt stipram. Tieši tāpēc kluba "Māja" vienība "Kāpnes" uzsāka aktivitāšu ciklu "Japāna - skaista un izmisusi", kur viena no aktivitātēm ir arī viktorīna "Ko tu zini par Japānu?", lai palīdzētu mūsu skolas skolēniem parādīt savas zināšanas un arī - lai tie varētu vairāk uzzināt par šo zemi.
Viktorīna ilga gandrīz divas stundas, tās pagāja ātri, jo bija interesanti un aizraujoši. Piedalījās trīs komandas "Ching Chang Chong" /Arnolds Policāns, Elīna Bondare, Lelde Stūrīte, Adrija Rubina, "Pikačū" /Klāvs Riepnieks, Nauris Guoģis, Līga Vilemsone/, "Pērkons un zibeņi" /Ričards Pērkons, Mikus Rožkalns, Jānis Stūrītis/. Uzdevumi - daudz un dažādi. Pirms viktorīnas gan vienības blogā, gan avīzītes blogā tika publicēti viktorīnas I posma jautājumi, komandām bija iespēja sagatavoties. Protams, ka vislabāk sagatavojusies bija komanda "Ching Chang Chong". Jautājumu cikls bija sadalīts - tiešās atbildes, izvēles atbildes. Pēc tam sekoja "Japānas karogs" - komandām vajadzēja izveidot pēc iespējas precīzāku Japānas karogu no balta un sarkana papīra. Komandas saņēma punktus tikai pēc tam, kad bija prezentējušas savu veikumu. Sekoja literārs konkurss - haiku sacerēšana. Komandas tika iepazīstinātas ar haiku tradīciju Japānā un tad - sacerēšana varēja sākties:
"Rokās plīst papīrs
Istabā dusmīgs sēžu
Ārā spīd saule"
/"Pikačū"/

"Ņem baltu lapu
Un zīmē varavīksni
Un sauli spožu"
/"Ching Chang Chong"/

"Japānas haiku
Mana mīļākā haiku
Mikus karalis"
/"Pērkons un zibeņi"/

Haiku bija jāraksta uz krāsianām lapām un jāilustrē.
Pēc literārā konkursa komandas saņēma lapas ar Japānas raksturīgākajiem kultūru nesošajiem attēliem. Komandām vajadzēja nosaukt, kas redzams attēlā. Redzams bija: sumo, sakura, Fudzijama, geiša, hieroglifs /apzīmē vārdu "tēja"/, tējas dzeršanas ceremonija, Tokija, animē - Pikačū/. Uzzinājām, ka attēlos redzami ir arī: imperatora pils, hieroglifs, kas simbolizē vārdu "geiša", u.c. interesantumi.
Viktorīnas turpinājumā, protams, dzērvīšu veidošanas konkurss. Komandas aizrāvās ar veidošanu un līdz ar to viss pasākums krietni ieilga. Taču - bija jauki. Pēc tam, kad dzērvītes sastājās skaistā rindā, sākām nākošo konkursu - komandas izvēlējās vienu attēlu /katrai komandai tika iedota lapa ar sešiem attēliem/, kas to īpaši uzrunāja. Par šo attēlu bija jāuzraksta stāsts. Re, kas sanāca:

"Kad tu ej pa tumšajām Tokijas ielām, tu redzi oranžus lukturus, kas atblāzmojas ielās, un tu domā, ko nozīmē uzraksti uz tiem. Tad kāds suši pārdevējs tev pasaka - tas nozīmē "Japāna"."
/"Ching Chang Chong"/

"Geiša stāvot uz sava balkona vēro saullēktu pār Fudzijamu. Lūkojoties cauri ķiršu dārza ziediem, viņa gaida savu samuraju. Samurajs ir ceļā..."
/"Pikačū"/

"Japānas karogs. Tajā attēlots sarkans punkts, kas simbolizē uzlecošo sauli pār Kluso okeānu. Baltā krāsa simbolizē mieru, pārticību. Japānu dēvē par uzlecošās saules zemi!"
/"Pērkons un zibeņi"/
Kopsummā:
I vieta - komanda "Pikačū" /51.7p./
II vieta - komanda "Ching Chang Chong" /49.75p/
III vieta - komanda "Pērkons un zibeņi" /41.65p/
Komandas gaidīja arī kāds pārsteigums - katrai komandai bija jāizspēlē balva: kuram, komandasprāt, spēlētājam komandā tā pienāktos, kurš ir bijis visaktīvākais, viszinošākais, utt. Bet - šoreiz viktorīnas vadītāji noteica komandu aktivitātes pakāpi un galveno balvu - eTwinning mugursomu - piešķīra komandai "Ching Chang Chong" /komanda izlozēja, kurš varētu būt mugursomas īpašnieks. Mugursomas īpašniece ir Adrija!/, grāmatu "Kā Eiropa var palīdzēt?" - III vietas ieguvējiem /komanda nolēma, ka grāmata piederēs Jānim/, eTwinning bumbiņu pirkstu veiklības trenēšanai - komandai "Pikačū" /bumbiņa tika Klāvam/.
Beigās - kopbilde un pozitīvas emocijas, zināšanas, atbalsts.

Nav komentāru: